Dagboekwoede.

– Vergeef mij, de examens hebben een inspiratieloze put achtergelaten…

Een schepje dagboek.

Een schepje dagboek.

Als fervent dagboeker (’t is verslavend) moet ik regelmatig op zoek naar een nieuw dagboek. In den beginne waren er niet bepaald eisen aan; mijn eerste dagboek heb ik gekregen van m’n ouders, m’n tweede was een schriftje zonder doel, m’n derde een uit de zeeman, … Maar stilaan werd ik veeleisend voor mijn dagboeken, aangezien een gewoon schriftformaat maar een 3 maand meer meegaat😀 Meer geld zou dus besteed moeten worden aan het dagboek, dus verbond ik aan meer uitgaven, ook meer eisen. Ze moesten mooi zijn, stevig zijn, redelijk dik, gemakkelijk mee te nemen, … Vorig jaar kocht ik er een van TeNeues, dat buiten dat er maar ongeveer 120 blaadjes in zitten, echt het ideale dagboek was. Stevig papier, niet doorzichtig, harde kaft, nog vrij dik, envelop in de achterkaft, en een rekker om het te sluiten, ideaal om mijn plakwoede te baas te kunnen.

Na even een zijweg te hebben genomen naar een aquarelboek, besloten dat ik helemaal hooked ben aan TeNeues boekjes!

Hieronder een paar voorbeeldjes!

(Klikken op de afbeelding brengt je naar de TeNeues-site, zoals je weet ook een prachtige plek om wat kunstboeken op de kop te tikken) (Als je’t niet weet; barbaar!)

You will *not* buy this journal!

You will *not* buy this journal!

You will *not* buy this one either!

You will *not* buy this one either!


2 reacties op “Dagboekwoede.

  1. Zo leuk dat mijn cadeau voor jou daar bij ligt! Je hebt echt mooie dagboeken.

    • vachette zegt:

      Natuurlijk ligt’t erbij! Duh! ’t Is wel eerder een notitieboekje voor lyrics enzo (mét datum). Een lekker kunstig poëtisch dagboekje dus ^^

Geef een reactie

