Oktober in den beginne

Laat ik maar meedoen met de vreemde microbe in blogland waardoor verschillende mensen de onweerstaanbare drang krijgen om te bloggen over oktober (zo Liesbeth en Sophie bijvoorbeeld).

Wat betekent oktober voor de werkloze student in een sabbatjaar?

Ten eerste: veel gezoek tussen bendes vacatures naar die ene job waarbij je je hele reeks avondlessen kan combineren met een chill aantal werkuren. Spijtig genoeg bestaat 95% van het aantal vacatures die hieraan beantwoorden uit het voorbereiden van vlees voor de verkoop. Ligt me niet echt, als binnenkort 7-jarige vegetariër…

Ten tweede: De avondlessen, die ik echter niet kon vervullen de voorbije twee weken, eerst door ziekte, nu door een tandarts die op een of andere wijze tandvlees uit je mond verwijderd heeft (ik denk vreemd genoeg dat het met vuur te zien had). Zingen met een mond die niet open gaat, er zijn gemakkelijkere dingen.

Ten derde: een kot waaraan ik nog volop aan het wennen ben. Ik wen nog aan de verwarming in de traphal die je met geen kracht in de wereld uitgeschakeld krijgt, waardoor je in een sauna die 6 helse trappen op mag gaan. Ik wen nog aan de jongen op mijn verdiep die zijn remsporen niet uitwist, noch zijn bril naar beneden doet, noch kan mikken, ik wen nog aan de vreemde geur die vanuit de traphal de gang op het verdiep ook heeft bereikt, ik wen nog aan het asociale gedrag van mijn boven- en overbuurtjes (die ik direct het weer wat moeilijker ga maken met het gebruiken van hun printer). Maar waaraan ik niet hoef te wennen is Metalkerel met Giga Ego die bij het afgaan van het eerste beste brandalarm met zijn dierbare laptop en gitaar naar buiten spurt en de brandweer opbelt. Aan hilariteit ben ik al gewend.

Ten vierde: Feestjes, mensen van vroeger terug zien, nieuwe mensen zien en vooral vakantie na 2 jaar geen dag vrij. *Gelukzalige zucht* Niettegenstaande is de vakantie misschien binnenkort alweer gedaan. Oh toffe vacature, laat mij uw gat vullen!

Geef een reactie

