Een kleedje maken voor dummies (Deel 3)

Eindelijk ben ik er geraakt… Ik schaam me nog steeds dood, maar ach… Hopelijk zijn jullie hiermee gelukkig… Mijn eigen fototoestel heeft het nu volledig begeven, dus heb ik alles op papier gemaakt en daarvan snelsnel foto’s getrokken met het fototoestel thuis. Hopelijk is alles duidelijk, als je vragen hebt: reageren😉

Indien mijn geschrift onleesbaar blijkt:

1) Doe met dit stuk stof hetzelfde als je gedaan hebt voor de riempjes (binnenstebuiten dubbel aan elkaar naaien en weer omdraaien.
2) Kant knopen: plooi een stuk om (1x breedte knopen +1.5cm) en zet vast. Indien je rekbare stof gebruikt: verstevig dit met een stugge stof!!
3) Stik over het gekeel een mooie rand en ondertussen plooi je de kant waar je geen knopen wilt 1cm om terwijl je er de rand over stikt (zo heb je geen dubbel gestikte rand!)

4) (jaja I know foutje op’t blad😛 ) Nu maak je de knoopsgaten in het stukje dat je daarnet er voor omgeplooid en vastgezet hebt. Meestal heeft je naaimachine hier een functie (en speciaal voetje) voor. Zo niet: je doet dit met de kleinst mogelijke V-steek en het ziet er zo uit:
De hoogte van je knoopsgat = (iets minder dan) de breedte van de knoop
5) Langs de andere kant naai je nu de knopen. Je ziet het beste waar je dit precies moet doen wanneer je de riem even aan doet!

Succes, het is gemakkelijker dan het eruit ziet😉

Ga naar deel 1

Ga naar deel 2

Follow my blog with bloglovin!

4 reacties op “Een kleedje maken voor dummies (Deel 3)

  1. an saen zegt:

    hey, super leuk kleedje. heb je dit gemaakt met gewoon naaimachien. ik heb wat schrik van stoffen die rekken.

    an

    • vachette zegt:

      Hoi!
      Sorry dat ik je vraag nu pas beantwoord. Ik heb het inderdaad met de gewone naaimachine gemaakt, ze heeft wel stretchssteken maar die heb ik hier niet voor gebruikt. Het belangrijkste is om rustig aan te naaien, zodat je machine je stof niet inslikt, dat kan al eens gebeuren met een rekbaar stofje. Jersey is gelukkig niet zo heel elastisch😉
      Liefs
      Celine

Geef een reactie

