Op aanvraag!

Een post uit de oude doos, voor een toffe griet op zoek naar een assorti fototoestel!

Hoe een hart kan bloeden…

… Als het om keuzes maken gaat in het lomography-gamma …

Ziehier: de Holga

De Holga is cool, maar qua beelden spreekt het mij nu ook niet zó hard aan (te vaak net té onscherp om nog leuk te zijn), en van look zéker niet, geef me dan maar de Diana…

Ziehier: de Diana F+

De Diana is megacool, maar een back aanschaffen om er een 35mm-film in te steken… Dat kost, weet je. Al is’t wel zo cool, het effect als je er een 35mm-film in steekt:

Klik op de foto voor de DIY (Holga)

En een 35mm kost gewoon minder dan een 120-film :P Alleen, zie… Je hebt àltijd dat effect als je er een 35mm in steekt, en moet altijd een 120 in steken om een “gewoner” effect te hebben. En ja, dat wil ik wel af en toe, denk ik, alleen, dat kost dus wel hé. Zéker als ik er dan nog een fisheye bij wil, een extra-wide lens, een close-up lens, een splitlens, een … En die dingen zijn goedkoper op een Holga + je kan het effect wel krijgen op een Holga en een adapter voor een 35mm film bij kopen… (alleen staan de beelden mij dus niet zo aan bij een Holga en die externe flash op een Diana + de looks.. Komaan, wie smelt daar niet voor)

*hoofdgemaal gaat verder, het spijt me dat je een klein stukje moest meemaken*neemt zich voor in de Fotoshop es te gaan vragen stellen, u op de hoogte te houden van de recentste evolutie in de zaak, en na keuze vele ubercoole foto’s te delen met u.*

En deze post vullen we aan met de nodige links voor de aanschaf:

http://www.lomography.com/

http://www.fotoshopgent.be/

Alsook met een voorstelling van de mini-versie van mijn supercoole Diana, wat inhoudt dat je er gewoon een 35mm-rol in kan gebruiken. Ontwikkel- en afdrukkosten gedeeld door 2!!

Geef een reactie

