Probleem.

Hallo, mijn naam is Celine, en ik ben verslaafd aan oude camera’s. Hoe slechter de kwaliteit, hoe beter.

Vanmorgen kwam ik een advertentie tegen van een Eura Ferrania die te koop stond. Bij de verkoper thuis aangekomen, bleek deze man en zijn superschattige windhond-pup tevens van zijn Chinon 35F-EE , Sincere L-100CM en plastic flash te willen worden verlost voor een symbolische prijsstijging. En welke junk kan er nu neen zeggen tegen goodies die je zo goed als gratis worden in de schoot gegooid? Het was al een flinke maand geleden sinds ik 2 Kodak Instamatics en een random yves rocher (wtf?) camera vond… Het vlees is zwak!

Ziehier mijn trouvaille waarvoor ik online smolt:

Meer info? Klik op de foto en ga naar Camerapedia!

Jawel, je ziet het goed, een échte plastic camera. Een voorouder van de Diana’s en Holga’s waarmee ze je om de oren slaan tegenwoordig. An original. Van mij. Helemaal van mij. En oh so fancy. De nieuwe camera’s krijgen dan nu wel zebrastrepen en meer van die decoratie, geen enkele ziet er zo strak uit als deze Italiaanse schoonheidskoningin.

Weten hoe de resultaten er met deze dame uitzien? Klik hier!

Maar zoals ik u vertelde… The best things in life come in threes! Een Sincere L-100CM was ook van de partij:

Meer info? Klik om naar catawiki te gaan!

Deze camera was iets moeilijker te researchen via internet… Blijkbaar is het een camera die uit Europa stamt en blijkbaar zijn de meeste Europeanen geen show offs zoals ik. Gelukkig stond er wel een mini scheutje info op catawiki en ook op het Lomotion forum, en kon ik op Lomography.com zien wat voor resultaten een andere persoon uit deze camera had zien te persen. Wees welkom, zusje van de Time magazine camera!

En ten slotte, een Chinon 35F-EE, jammer genoeg bedelend naar nieuwe batterijen en een kleine reparatie (film hendel ontbreekt). Maar gezien het waarschijnlijk nog een jaar of 2 zal duren eer ik al mijn camera’s heb kunnen gebruiken, heb ik daar geen probleem mee!

Meer info? Klik op de foto om naar camerawiki te gaan!

En last but not least: een plastic flitser. Halleluja, want mijn andere flits weegt zwaarder dan ikzelf, en dat werkt niet bepaald handig met plastic camera’s!

Zo, hopelijk laat ik u nu niet alleen stikjaloers achter, maar bent u ook een paar websites rijker waar je info kunt vinden over toycamera’s😉

Geef een reactie

